joi, 24 septembrie 2015

La Mulți Ani, dragă bunică!

Dragă bunică,

     Ce cuvinte să-ți spun astăzi, când însăși tu ești unul dintre cele mai dulci cuvinte care-mi stă așezat pe buze și în suflet?  Cum să redau acum tot ceea ce ne unește pe noi două, când, de fapt, legătura noastră este mai presus de cuvinte?
Te cunosc de când mă știu. Și fiecare clipă a mea este însoțită de tine. Tu, cea care mi-ai oferit cea mai frumoasă copilărie, cu cele mai creative jocuri, cu cele mai educative povești, cu cele mai bune povețe. Scriind aceste rânduri, îți văd chipul, îți aud vocea și îmi văd întreaga copilărie în curtea casei tale care va rămâne mereu leagănul sufletului meu însetat de liniște, iar tu – Îngerul care-mi leagănă visele de noapte și zi.

     Eu îți sunt recunoscătoare pentru că m-ai crescut în jurul unei lumini care m-a făcut să caut mereu lumină. Îți sunt recunoscătoare pentru tot ce ai învestit în mine și pentru dragostea cu care m-ai înconjurat, căci dragostea sinceră este cea mai frumoasă formă de educație. În fața ochilor mi se perindă totul: fiecare joc al nostru, fiecare discuție, fiecare seară în care ne bem ceaiul la gura sobei iarna sau afară pe prag vara, fiecare glumă care ne binedispune, fiecare citat, roman  sau film pe care-l analizam, fiecare bucurie pe care o împărțeam. Văd și simt totul. Și știi de ce? Pentru că este ceva ce nu poate fi uitat. Castelul pe care tu l-ai construit pentru mine este unul care nu se va dărâma nicicând. Dimpotrivă, el se va fortifica odată cu trecerea timpului. 

     Iubirea ta nu are limite! Tu ai făcut totul pentru mine întotdeauna, iar dacă eu uneori am fost nedreaptă, îmi asum greșeala. Mereu te-am iubit cu toată forța sufletului meu. Și te iubesc necondiționat, dincolo de timp și circumstanțe. Cuvintele ce ți le aștern acum sunt însoțite de lacrimi. Lacrimi de emoție, bucurie, recunoștință și nespusă iubire pentru tine – Zână a copilăriei mele, sfetnic al adolescenței și Înger veșnic păzitor! Te iubesc cu tot ce sunt și-ți mulțumesc cu inima încărcată de recunoștință pentru toate sacrificiile tale de a educa în mine un OM. Pentru că la rândul tău, ești unul dintre cei mai de seamă Oameni pe care sufletul meu a avut și are marea onoare să-i cunoască.

     Te iubesc! Știi cât? Cît se-ntinde Universul. Adică – INFINIT!


La Mulți Ani, bunicuța mea dragă!
Marinela Lungu

25.09.2015
25.09.2017 (actualizat)


Un comentariu: